2010. április 12., hétfő

Tejszínes tavaszi főzelék

Valami könnyű kis ebédre vágytam, nem akartam túlterhelni a gyomrom, s eszembe jutott, hogy vettem csütörtökön 4 db kis zucchinit. Így hamar megnéztem mi akad még a hűtőben, s már körvonalazódott az ebéd.

Hozzávalók:
  • 4 db kissebb zucchini
  • 5 db sárgarépa
  • 4-5 db közepes nagyságú krumpli
  • 2 fej hagyma
  • 1 doboz tejszín
  • 3 kanál liszt
  • 0,5 l tej
  • só, petrezselyemzöld ízlés szerint
  • pici olaj
Megpucoltam, felkarikáztam a sárgarépát, felvágtam a hagymát is nagyobb darabokra és pici olajban odatettem dinsztelni.


Addig meghámoztam a krumplit és zucchinit is, először karikára aztán csíkokra vágtam fel őket. Ahogy a sárgarépa kicsit puhulni kezdett, beletettem a krumplit, utoljára hagytam a zucchinit. Kis vizet öntöttem rá, hogy párolódjon. Mikor mind puhára főttek, eresztéket (habarást) készítettem a lisztből és a tejből, ezzel sürítettem be a főzeléket. Sóval, petrezselyemzölddel ízesítettem, és a végén beleöntöttem a tejszínt is. Ha túl sűrű, lehet még tejet önteni bele, amíg jó lesz. Hát ebből a mennyiségből lett egy jó nagy fazékkal.


Tükörtojással ettük.

3 megjegyzés:

sedith írta...

No, ugye, hoyg finom?:) Amikor meséltem neked, hoyg ilyeneket is szoktam (főleg, amikor nem akartam, hogy húsosat együnk) nagyot néztél.:D Istinek is ízlett?

Apropó, nem csinálsz külön gasztroblogot?

Sz. Zita írta...

Igen, nagyon finom. Hát Istinek nem épp a kedvence, főleg mikor meglátta mekkora fazékkal lett belőle :)

Ez már mindjárt gasztroblog, alig van benne más :)

szannalina írta...

Ez nagyon jól hangzik! Biztos finom is.