2010. április 29., csütörtök

Öregtésztás kenyér és töltött cipó


Ahogy este hazahoztuk a dagasztógépet, ki is próbáltam. De nem akartam én éjjel sütni, nem nem. Így hamar kaptam az alkalmon, és öregtésztát készítettem. Már rég akartam így kenyeret sütni, de sosem volt türelmem kivárni azt a 10-12 órát amennyit az öregtészta kell üljön.
Az öregtészta Limara receptje nyomán készült, a kenyér is az ő "jól bevált fehérkenyere".

Öregtészta hozzávalók:
  • 50 dkg liszt
  • 1 dkg élesztő
  • 1 ek. olaj
  • 1 tk.cukor
  • csipet só
  • 3 dl langyos víz
Betettem a tálba a hozzávalókat, és 15-20 percet dagasztottam.  A tálban hagytam kelni, és éjszakára a hűtőbe tettem. Azt vártam, hogy túlkel és összeesik reggelre, de ehhez képest csak nőtt és nőtt. Kicsit átgyúrtam, és mivel 85 dkg lett, négyfele osztottam, hármat zacskókba tettem és a hűtőbe raktam. Állítólag egy hétig eláll, de én ma is néztem, és csak kel és kel. Nem tudom, vajon így kell viselkedjen?

A kenyér minden esetre nagyon finom lett, puha könnyű, ehhez képest a többi kenyér amit sütöttem tömörnek tűnik (pedig nem az :).

Hozzávalók:
  • 50 dkg liszt
  • 2,7 dl langyos víz
  • 2 tk. só
  • 2 ek.olaj
  • 2 ek. burgonyapehely
  • 1 tk. cukor
  • 1 dkg élesztő
  • 20-25 dkg öregtészta
  • csipet aszkorbinsav (ez nekem nem volt)
 A hozzávalókból rugalmas tésztát dagasztottam, és két részre osztottam. Az egyik feléből készült a fehérkenyér, a másik feléből pedig 4 cipót készítettem, amibe sajtot és szalámit tettem. Nagyon fincsi lett, a kenyér pedig olyan puha, hogy alig tudjam éles késsel felvágni (kellene vegyek egy jó kenyérvágó kést).

3 megjegyzés:

sedith írta...

Nagyon jól néznek ki! Jaj, már alig várom én is azt a kenyérsütőgépet!!! (Szülinapi ajándék lenne, csak egyszer meg kell szerezni hozzá a "keretet"!:P)

Szerintem az öregtésztát nem szabad a hűtőbe tenni, amíg túl nem kel és nem esik össze. Úgy gondolom, hogy mivel a hidegben megsokszorosodik a kelési idő, még nem érte el a tetőpontját. :) De én nem vagyok kompetens ezen a téren, nézz inkább be Mohához vagy Latsiához, nekik a napokban voltak bejegyzéseik erről. Limarához is nézhetsz, persze, de őt tudom, hogy ismered-olvasod.

Sz. Zita írta...

Köszi szépen, finom is lett. A napraforgó kalács is :)
Én is nézegettem kenyérsütő gépet, itt a legolcsóbbak 60 eurótól kezdődnek, aztán felmegy 100-200-ig. S még nincs meg a szülinapi ajándékod??? Na most már ha Istvén zenél, meglesz :) Otthon mennyibe kerül? ha ott olcsóbb, megveszem majd a nyáron. Mohát olvasom, láttam az öregtésztás bejegyzését, Latsiát még nem, de gondolom nálad megkapom. Limara írta, hogy nyáron hűtőbe teszi. Puszi

Unknown írta...

Szia!Nagyon szépek a kenyereid :-)!
Nekem egy olyan kérdésem lenn,hogy a hogyan lesz az öregtésztás kenyér zépen szeletelhető,ami nem morzsálódik?
Előre is köszönöm a válaszodat!
Üdv:Mariann