2010. május 20., csütörtök

Baracktorta


Jól néz ki, ugye? Nagyon finom is :)
Mohánál láttam sok-sok tortát, gyönyörű szép barackosat, mint például ez, ez és ez.
Kekszem nem volt, így kettőt kombináltam össze-vissza. Kinézetre a baracktortát igyekeztem megalkotni, valamennyire sikerült is. Kicsit korán vettem ki a hűtőből, s kezdett szétfolyni, aztán még visszapakoltam a formába nagy nehezen, s pár órát hűtöttem, ez után már jó lett.

Hozzávalók:

Alap:
  • 2 tojás
  • 8 dkg cukor
  • 8 dkg liszt
  • 1 kk sütőpor
  • 2 ek olaj
  • 2 ek víz
Krém:
  • 50 dkg tehéntúró (nálunk nagyon selymes, finom, nem szemcsés, szinte mint a krémsajt)
  • 10 dkg tejföl
  • 10 dkg joghurt
  • 3 dl tejszín
  • 15 dkg porcukor
  • 20 gr zselatin
  • 1 nagy doboz őszibarack konzerv
Tetejére:
  • 1 nagy doboz őszibarack konzerv
  • 10 gr zselatin
  • 1 dl tejszín

Az alap hozzávalóiból egy vékony piskótát sütöttem 10-15 perc alatt, hűlni hagytam.
Leszűrtem a két nagy őszibarack konzervet, kivettem belőle 3 szép nagy darabot a díszítésnek a tetejére, a többit ketté osztottam. Fele ment a krémbe darabolva, fele a tetejére.
A krém hozzávalóit a tejszín és zselatin kivételével összekavartam (tehéntúrót, tejfölt, joghurtot, cukrot), a tejszínt habbá vertem (mind a négy dl-t, de három-négy evőkanállal kiszedtem a díszítéshez), hozzákavartam a tehéntúrós masszához. A 20 gr zselatint egy kis lábosban elkavartam négy-öt kanál vízzel, addig melegítettem míg feloldódott, de vigyáztam, hogy ne főjön fel. Elkavartam pár kanál masszával, majd az egészhez hozzákavartam, és beleraktam a feldarabolt barackot is. Ezt a kihűlt piskótára öntöttem, visszatettem a hűtőbe.
A többi barackot pürésítettem, ehhez is hozzátettem a zselatint (a 10 grammot), és ráöntöttem a krémre, visszaraktam a hűtőbe. Két óra múlva (nagy türelmetlenül) kivettem, és tetejére halmoztam a tejszínhabot és a három szép szeletelt barackot, amit az elején félretettem. Gyönyörködtem is benne, amíg kezdett szétfolyni. Akkor kétségbe estem, hamar visszakínoztam a formába, és visszaraktam a hűtőbe (ez volt délután 5 körül). Estére már jó lett, hamar is fogyott (de a formából nem mertem kivenni :). 
Köszönöm Mohának a sok-sok tortaötletet :)

6 megjegyzés:

Anna írta...

Jujj, ez fájdalmasan vonzó, majd beleharapok a képernyőbe! Nekem a barack a nyerő, az ananászt nem szeretem tortán. Ez olyan gusztaaaaaaaaa!!!

Gál Edith írta...

Kérek szépen egy szeletet :))

Sz. Zita írta...

Nagyon finom, de tényleg :)
Örvendek, hogy tetszik nektek, jöhettek nyugodtan, még jut egy-egy szelet :D

egycsipet írta...

Nagyon szép lett, gratulálok! :)

Sz. Zita írta...

Köszönöm szépen, egycsipet.

Kisflanc írta...

Ez már kínzásnak minősül, ez valami nagyon jól néz ki, mennyi kincset találok itt Nálad!Legközelebb is jövők. Megéheztem....:)