2010. augusztus 21., szombat

Szülinapi torta, ajándék


Csütörtökön volt a szülinapom. S mivel az enyém, hát akkor a kedvenc tortámat sütöttem. Nem szeretem annyira a lappal krémmel összeállított tortákat. A sajttorta a legfinomabb, amit eddig ettem. Tehát sajttorta lett. Most kicsit másabb, mert nem volt kekszem, így 300 g lisztet dolgoztam össze kis sütőporral, 2 kanál cukorral, 200 g lágy margarinnal. Ezt belenyomkodtam a tepsi aljába és oldalára. 10 percet sütöttem, addig készült a lényeg :) Itt is kicsit más lett, mert ami otthon volt, abból készült. Így tettem bele 250 g tehéntúrót, 200 g krémsajtot, 200 g tejfölt, 2 dl tejszínt, 3 kanál lisztet, 3 tojást, 180 g porcukrot. Mixerrel dolgoztam össze, és a tojást egyenként adtam hozzá, viszont túl sokat kavartam, mert a végén folyékony lett az egész. Gondolom a tejszín miatt. Na kétségbe is estem, hogy ebből már nem lesz semmi, de azért ráöntöttem a tésztára, és betoltam a sütőbe. 15 percet 180 fokon hagytam, aztán kb.40 percet 160 fokon. Közben még az oviba is elmentem Barnika után, méghozzá gyalog, mert Isti álláskeresésben volt. Mire hazaértünk, szép barna volt a teteje, nem is repedezett meg az alacsony hőfokon. Még rezgett egy kicsit, de hagytam ott a sütőben kihűlni fokozatosan. Délután 5 körül szeleteltem, de akkorra már szépen megszilárdult. Meggyöntetet készítettem a tetejére. És persze hamar elfogyott, még Barnika is evett belőle, pedig máskor egy sütit sem akar megkóstolni.


Délután megérkezett Isti is a vásárlásból, egy gyönyörű szép cserepes virággal, Spathiphyllum, azaz Vitorlavirág:


És persze külön kérésre, a várva várt botmixerem :)


Egy üveg pezsgőt is hozott, hogy kellemesen teljen az este :) De végül a pezsgőzést félretettük, mert úgy beszéltük meg, hogy azt majd akkor bontjuk ki, ha lesz Istinek munkahelye, azzal ünnepeljük meg. Úgyhogy tegnap meg is ittuk :)))) Bővebben erről majd hétfőn nyilatkozom :)

7 megjegyzés:

szannalina írta...

Isten eltessen sokaig!

sedith írta...

Boldog szülinapot Neked és gratulálok Isti munkahelyéhez!:)
Puszillak!:)

Sz. Zita írta...

Ani, Edith, köszi szépen! A munkahely még 100%, csak 90, de hétfőn kiderül.

sedith írta...

A krémsajtnál mire gondolsz? Az a sós, kinyomós fajta, mint itt a Gordon? Vagy mascarponé?

Sz. Zita írta...

Mint a Philadelphia krémsajt, de szerintem az inkább tehéntúrós kence, olyan pont mint az Almette. Itt van sima krémsajt 79 cent, nagyon finom. Otthon mást nem ismerek az Almette-n kívül. de nem az az olvasztott sajt. Tejfölből leszűrt is lehet. Vagy nagyon finom nem szemcsés lágy tehéntúróból is készítheted az egészet. Szerintem a legolcsóbb, ha veszel egy kilós tejfölt, és lecsepegteted, lesz belőle 600 gr, az elég. Puszi

sedith írta...

Köszi, Zita, Philadelphiát még sosem vettem, és azt hiszem, nem si fogok, mert röhejesen drága a mennyiséghez képest. Az Almette majdnem ugyanaz a kategória. CSak nekem az a furcsa, hogy ezeket mindig ízesített változatban vettem, és nem igazán tudom elképzelni tortában. Bár tudom, hoyg van natúr változata is. Ami a tejfölt illeti..... még sosem vettem rá magam, hoyg "elpazaroljam" csepegtetéssel::P Akkor már a sima aludttej is jó lesz, ejsze!;):)

Apropó, nem olvastad nálam ezt a felhívást? http://edithreceptjei.blogspot.com/2010/08/szerkesszuk-egyutt-az-erdelyi-konyha.html Én számítok a receptjeidre, sőt, kicsit csipkedd is magad!:):)
Puszi

Sz. Zita írta...

Szia.
Van a Philadelphiának natúr változata, de az ára ott tényleg röhejesen drága. Azért nem tudom, ha aludt tejjel is meg lesz az a különleges íze. Én azért keverek mindig abból ami itthon van, tehéntúró, tejföl, tejszín, az is igaz, hogy ezek itt 40 centbe kerülnek. Otthon kéne egy ilyen gyárat nyitni, rakás olcsó tejtermékkel, mert nem hiszem, hogy itt a tejbegyűjtésnél kevesebb pénzt adjanak, mint otthon, tehát az alapanyag biztos drágább. Jó bolt lenne :)
Képzeld, nem is mondtam, hogy Barni legalább tízszer végignézte a filmet veletek az uszodában, le is rajzolta Krisztát és Borót fürdés közben. És nagyon elégedett volt, hogy Kriszta is nyalta a falat a sóbányában, nem csak ő. Persze videónézés közben párszor elhangzott, hogy "jaj, én úgy szeretem Krisztát" :) Szóval neki is hiányoztok. Puszi