2010. szeptember 1., szerda

Thomasos szülinapi torta


Tegnap volt a fiam, Barnika szülinapja. A hatodik. Már hat éves lett a kicsi fiam :) És pont keddre esett a mostani szülinapja, mint amikor született. Hogy telnek az évek....
Thomasos tortát akart mindenképpen. Persze Kiskukta oldalán mikor mutattam a tortákat, mindegyik kellett volna neki, de a legtöbbször a Thomasos torta. Így azt kapta. Természetesen fenyőfa és hóember nem hiányozhatott róla. Nem akartam sima vajas pépes krémet, nem vagyok oda értük, hanem valami tejszínes mascarponest akartam összehozni, meg is kínlódtam vele rendesen, mert hát ki tudta, hogy oldja a fondantot? De így tapasztal az ember :)
Barni csokis tortás akart, gondoltam a szép sötét lappal jól meg a fehér krém. A tortalapnál Kiskukta csokitortájából indultam ki, de én mogyorósan szerettem volna, úgyhogy változtattam a recepten. Minden esetre nagyon finom lett.

Hozzávalók a tortalaphoz:
  • 2 tojás
  • 140 g cukor
  • 155 g liszt
  • 20 g kakaó
  • 100 g őrölt erdei mogyoró
  • 110 ml olaj
  • 110 ml tej
  • fél csomag sütőpor
Krém:
  • 250 g mascarpone
  • 200 g Philadelphia krémsajt
  • 400 ml tejszín
  • 3 csomag habfixáló
  • 1 vaníliás puding
  • 3 kanál cukor
  • 5 dl tej
  • 1 tasak zselatin
  • 4 kanál víz
 A tojássárgákat a cukorral habosra kavartam, beleszitáltam a lisztet, kakaót, beletettem a sütőport, olajat, tejet, jól eldolgoztam, és hozzákavartam a felvert tojásfehérjét. Két ilyen lapot sütöttem, amit egyenként ketté vágtam, így lett 4 lapom, úgy gondoltam, hogy hármat összerakok a tortába, egyet pedig a tetejére alagútnak.
Amíg hűltek a lapok, elkészítettem a krémet. Beáztattam a zselatint a 4 kanál vízbe, félretettem. Megfőztem a vaníliás pudingot a 3 kanál cukorral és a tejjel, hűlni hagytam. Közben a mascarponet elkavartam a krémsajttal, felvertem a tejszínt a habfixálóval, és ezt is hozzákavartam. A feloldott zselatint és a kihűlt pudingot is hozzáadtam a krémhez és jól eldolgoztam. Kicsit folyékony volt még, de össze lehet vele rakni a tortát és hűtőben tárolni, amíg a krém megmered. Persze ez megy annak, akinek van hűtője, mert nekem még nincs :)
De nem volt vészes, a fondantot még azelőtt való este elkészítettem Kiskukta receptje után, most, hogy fehér volt, nem kakaós, sokkal könnyebben dolgoztam vele. Átgyúrtam margarinnal, színeztem, és elkészítettem Thomas mozdonyt, meg a "hátteret", tortafedést. Ez nem is volt annyira nehéz, igaz lassan ment, éjjel kettőig dolgoztam rajta hétfőn. A gond ott volt, hogy a mascarpones krémmel fedtem be a tortát, nem margarinnal, így az reggelre szépen kezdett szétfolyni. na miután elvittem Barnit az oviba, hamar leszedtem a tortáról Thomast meg a díszítést, a fondant került a szemétbe, mármint a zöld és a kék, szerencsére maradt még bőven fondant, így újra tudtam csinálni. Akkor hamar főztem egy pépes margarinos krémet, azzal fedtem be a tortát, és úgy tettem vissza a fondantot. Utána már türelmesen szépen kidíszítettem, úgyhogy végül sokkal elégedettebb volna vele, mint előző éjjel. Kalandos volt, de így tanul az ember :)





8 megjegyzés:

sedith írta...

Pedig gyönyörű lett!!!:)
A krémmel semmi baj nincs, csak sosem szabad azzal bevonni kívülről a tortát. A fondant alá csakis vajat vagy margarint szabad tenni, esetleg kikavarva egy kis porcukorral, de én nem szoktam pluszban édesíteni. Ugyanígy járt Ani a tortájával. Isteni volt, de majd' elolvadt a díszítés, mire fel kellett vágni. :)

Sz. Zita írta...

Azért is gondoltam, hogy összeállítom hétfő éjjel, hogy ha valami gond van, tudjam kijavítani, vagy másikat készíteni, fondant még volt. Így tanul az ember :)
Ugye szép lett?? Köszii.
Na milyen volt az első ovis napod??

Gál Edith írta...

GYÖNYÖRŰ A TORTA!!!
NAGYON BOLDOG SZÜLINAPOT AZ ÜNNEPELTNEK! :)

Sz. Zita írta...

Gál Edith, köszönöm szépen.

Kiskukta írta...

Hú, nagyon ügyesen megoldottad! Fondant alá jól írja Edith nem szabad csak folyadékban szegény krémeket tenni, jó a vaj, meg a margarin is kis cukorral, ezeket csak vékonyan kenem, ha vastagabb rétegre van szükség akkor főzött krémet készítem, pl a cicásnál a főzött kakaós krém.

Sz. Zita írta...

Köszi, Kiskukta.
Igen, azt csináltam, hogy leszedtem a régi fondantot, krémet tettem, és rá az újat. De nagyon finom lett :)

Anna írta...

De ügyes vagy!!! Gratulálok! Boldog szülinapot a hercegnek.

Sz. Zita írta...

Köszi szépen Anna :)