2010. november 30., kedd

Csokis donut

A fiam egyszerűen imádja. Egész nap csak ezt enné, ha lehetne :) Viszont elég drága, itt nálunk, darabja 1 Euro. Így arra gondoltam, hogy inkább megsütöm itthon.


Hozzávalók:
  • 2 dl tej
  • 5 kávéskanál száraz élesztő
  • 1 kiskanál cukor
  • 300 g liszt
  • 50 g cukor
  • 1 közepes főtt krumpli
  • csipet só
  • olaj a sütéshez
A krumplit villával megszurkáljuk, és a mikróban öt perc alatt (a maximumon) megfőzzük. A 2 dl langyos tejben egy kiskanál cukorral felfuttatjuk az élesztőt. Egy tálba szitáljuk a lisztet, hozzáadjuk az összetört főtt krumplit és a cukrot. Hozzáöntjük az élesztős tejet, egy villával elkavarjuk. Fél órát pihenni hagyjuk. Kinyújtjuk 1,5 cm vastagra, majd pohárral köröket vágunk, ezek közepébe meg egy kisebb kört (persze, ha van donut-formánk, sokkal könnyebb :). A donutokat ismét pihentetjük egy fél órát, majd forró olajban kisütjük (a megmaradt közepét is). Papírtörlőre szedjük, ha meghűlt, olvasztott csokiba mártjuk, tetejére színes cukrot szórunk.
Recept innen.


4 megjegyzés:

Anna írta...

Nagyon guszták.
Ilyen a találékony, pénztárcakímélő anyuka. Nem ijjed meg az olajszagtól, fő a boldog csemete csillogó, hálás tekintete...
Lehet furán hangzik, de én fel sem figyeltem az "olajszag" kellemetlenségére amíg fel nem hívták rá a figyelmem. Mármint arra, hogy ez zavaró kell hogy legyen. Hallottam valakitől, hogy SOHA nem süt otthon szalmakrumplit mert AKKORA olajszagot, füstöt csinál... Nálunk meg azt árulják 1 euróért egy kicsi marékkal belőle... Na, akkor már inkább olajszag!
Remélem jól vagytok.

Sz. Zita írta...

:D
Anna, nekem nem tűnt fel az olajszag, és Barni pedig nagyon szereti. Az adagból lett 12 darab, és az összetevők egy-két euróból kijönnek :)
Jól vagyunk, igen, Barnika ovizik, csak nem akar németül tanulni.
Ti jól vagytok? Puszi

Kata írta...

Zita azt kérdezném, hogy ez az az elállós fajta fánk? mármint, (hogy ha maradna), akkor másnap vagy harmadnap is jó?
Nagyon guszták!

Sz. Zita írta...

Kata, őszintén nem tudom, mert most készítettem először, és mind el is fogyott. Ebből az adagból nem lett olyan sok, és ami nekem nagyon tetszett, hogy elég hamar elkészül, az eredeti recept szerint 20 perc alatt, én viszont hagytam pihenni, kelni. Szerintem jó másnap is, olyan tömöttebb tésztája van, nem az az üres fánk, de ki kell próbálni.
Köszi