2010. április 5., hétfő

Tehéntúrós meggyes süti

Ezt a receptet anyósomtól kaptam 6 évvel ezelőtt. Ő sütött ilyen finom sütit, és én mindig begyűjtöm a finom sütirecepteket.


Hozzávalók a tésztához:
  • 40 dkg liszt
  • 10 dkg cukor
  • 4 kanál kakaó
  • 5 cs. vaníliáscukor
  • 1 cs. sütőpor
  • 25 dkg margarin
  • 1 tojássárgája
Hozzávalók a töltelékhez:
  • 75 dkg tehéntúró (nekem most csak 50 volt)
  • 20 dkg porcukor
  • 3 tojássárgája
  • 2 cs. vaníliáscukor
  • 1 üveg meggy
  • 1 cs. mazsola
  • 4 tojásfehérje
A tésztához valókat összegyúrjuk, keksz-szalámi állagú tésztát kapunk, két részre osztjuk és a fagyasztóba tesszük egy órára. Ezalatt elkészítjük a tölteléket. A tojássárgáját fehéredésig keverjük a porcukorral, belerakjuk a vaníliát, tehéntúrót, mazsolát és meggyet. A tojásfehérjét habbá verjük és ezt is a masszához kavarjuk. Én most tettem hozzá három kanál lisztet is. A fagyasztóból kiszedjük a tészta egyik felét, belereszeljük a tepsibe. Megszórjuk grízzel (búzadara), ráöntjük a tehéntúrós masszát, ismét megszórjuk grízzel és ráreszeljük a tészta másik felét (a nagy lyukú reszelőn). A sütőbe toljuk és 200 fokon egy órát sütjük (vagy amíg a közepe is megkeményszik eléggé). Nagyon finom süti, de kell vigyázni, erőssen morzsolódik.


Várom a locsolókat (Istit és Barnit :D):


Piros tojással (meg zölddel, kékkel, sárgával, és persze nyuszicsokival):


Szépek ezek a tojások, így vettem, főzve, festve, tojásfestéket amúgy sem láttam itt, igaz nem is kerestem.

2 megjegyzés:

sedith írta...

Ez a süti tényleg finom! Nekem is megadtad a receptjét és jujj, de régen készítettem!:)

Sz. Zita írta...

Igen, én is rég készítettem. De nagyon finom lett. Jól vagytok? Puszi