2010. április 9., péntek

Finom reggeli 2 - Avokádós kence

Tegnap vettünk egy szép érett avokádót, akciós áron volt, 79 cent. A múltkor is nézegettem már, de akkor túl éretlenek voltak. Akkor jó, ha már barnás a színe, és nyomásra kicsit puha. Már tegnap ahogy megláttam tudtam, hogy kence lesz belőle, mert rég nem ettünk ilyet, és nagyon finom. Emlékszem, anyósom küldött nekünk Izraelből avokádót pár évvel ezelőtt, ő mondta, hogyan kell elkészíteni, akkor ettem először.

 Egy fincsi reggeli alapjai

Hozzávalók:
  • 1 érett avokádó
  • 2 főtt tojás
  • diónyi margarin
  • bors
  • fokhagymapor
  • csilipor ízlés szerint
Lehet, hogy a recept nem egészen így volt, de ez nekem most jól sikerült, finom lett.
Az avokádót és a tojásokat megpucoljuk és a többi hozzávalóval együtt kis aprítóba helyezzük, pépet csinálunk belőle. Kész is, mehet a kenyérre. Paradicsommal, uborkával, újhagymával, retekkel nagyon finom és egészséges is.


Nem érdemes többet készíteni belőle, hacsak nem vagyunk sokan, mert hamar barnul, lefedve tárolható másnapig a hűtőben.

Nincsenek megjegyzések: