2010. április 3., szombat

Sajtos rúd és sajtos nyuszi

Tegnap kalácsot, sajtos rudat és kenyeret sütöttem, nagyjából este lett, mire mind kész lett.
A sajtos rúd nálunk elmaradhatatlan, mert ez annyira finom, hogy minden Karácsonykor és Húsvétkor megsütöm. Egy ismerősömtől kaptam a receptet kb 7 és fél éve, még az esküvőnk előtt. Illetve az esküvő tájékán, mert a meghívókat osztogattuk éppen. S megkínáltak ezzel a finom sütivel. Rögtön el is kértem a receptet :)


Hozzávalók:
  • 250 gr margarin
  • 250 gr zsír
  • 3 ek tejföl
  • 1 tojássárgája
  • 1,5 kk só
  • 250 gr reszelt sajt
  • 750 gr liszt
  • 1 sütőpor
  • 20 gr élesztő
Tetejére:
  • 1 tojásfehérje
  • reszelt sajt
A zsírt a margarinnal, tejföllel és a sóval krémmé kavarom, utána belekavarom a sajtot és a tojássárgáját. Rászitálom a lisztet, beleteszem az élesztőt és a sütőport. Lágy tésztát gyúrok belőle, ezután egy órát kelni hagyom. Kiserítem, megkenem a tojásfehérjével és megszórom a reszelt sajttal. van hogy formával lepkét, virágot, pogácsát, fenyőfát stb. szaggatok ki belőle, de legtöbbször felvágom rúdnak a derelyevágóval. 200 fokon kb. 10-15 perc alatt pirosra sütöm. A mennyiség elég nagy, de nálunk mindig elfogy, sőt attól félek a hétfőt sem éri meg :)


Most megpróbáltam nyuszikat is formázni belőle, de csak párat, mert elég pepecs munka. Kivágtam egy kört a fejnek, két kissebbet a pofikáknak, füleket kézzel formáztam. Lenmag a szeme, szezámmag a pofiján és napraforgómag a fogacskája. Az ötlet Mennyei Manna nyuszi pogácsái láttán jött, de azt hiszem az enyémek kicsit nagyobbra sikeredtek. Mindenképpen nagyon finom.

Nincsenek megjegyzések: