2010. április 2., péntek

Kalács nyuszi


Limaránál láttam meg ezeket az ügyes kis nyuszi kalácsokat, és hamar ki is próbáltam. Mindenképpen szerettem volna kalácsot sütni Húsvétra, és mivel a múltkori kalácsok finomak, de kicsit tömöttek lettek, gondoltam kipróbálom a Hokkaido kalács receptjét, és egyáltalán nem bántam meg.
Mert a kis nyuszi-kalács finom és foszlós és finom és puha és illatos és finom és.... szóval aki fogyózik ki ne próbálja!!!

Hozzávalók:
  • 2 dl tejszín
  • 2 dl tej
  • 1 tojás
  • csipet só
  • 2 ek burgonyapehely
  • 3 ek cukor
  • 60 dkg liszt
  • 3 dkg élesztő
Tetejére:
  • 1 tojássárgája
  • 3 ek tejföl
  • mazsola a szemeknek

A langyos tejbe belekeverem a 3 ek cukrot (én egy kicsit többet tettem, 5 kanállal, így sem lett túl édes). Belemorzsolom az élesztőt, hagyom dolgozni 10-15 percet. A lisztet egy nagyobb tálba szitálom, beleteszem a tojást, csipet sót, 2 ek burgonyapelyhet, 2 dl tejszínt és a felfuttatott élesztős tejet. Lágy tésztát dagasztok belőle, hagyom duplájára kelni. Mikor megkelt, lisztezett deszkára borítom, 10 részre osztom (Limara 6 részre osztotta, de én kissebbeket szerettem volna). Ezeket még megfelezem, kinyújtom őket kb 15 cm oválisra és feltekerem. Egyik felét hosszában helyezem el, másikat rá merőlegesen kifli formába. Az alsó részt kettévágom és visszahajtom a kiflire, ezek a fülek. Szemeknek mazsolát lehet használni, nekem nem volt itthon, így naprafogrómagot tettem. Tepsire helyezem őket, hagyom még kelni 15 percet, megkenem a tojássárga-tejföllel (szép fényes lesz tőle), és a sütőbe tolom, 180-200 fokra kb 20 percre. Addig hagyom, míg szép piros lesz. Nagyon finom, eteti magát.

Nincsenek megjegyzések: