2010. május 14., péntek

Panini al tejföl :)

Régóta keresem ezt a receptet, tudtam, hogy láttam valahol ezeket a gyönyörű szép zsemléket. Miután elkészítettem az enyémet kenyértésztából, ki akartam próbálni valami mást is, ami sokkal puhább, légiesebb. Nagy keresgélések után végül ráakadtam ismét a receptre, Max oldalán láttam, "Panini al mascarpone" címen. Megnéztem az eredeti változatot is, Gourmandine oldalán.
De mit tegyek? Nem volt mascarponem. Hát tejföllel helyettesítettem. Így lett "panini al tejföl"Kicsit hígabb lett, több liszt kellett hozzá. Ezek kívül hozzátettem egy adag öregtésztát is. Hát mit is mondjak, annyira finom lett, hogy az a 27 darab amit megsütöttem másnapra el is fogyott, kellett süssek még egy adagot. Kötelező házi feladat mindenkinek kipróbálni!!!

Talán képen ugyanúgy néznek ki mint az előzők, de sokkal-sokkal finomabbak.


Hozzávalók:
  • 650 g liszt (a tejföl miatt nekem kellett még 50-100 gramm)
  • 250 g mascarpone (ez nálam tejföl volt)
  • 25 g cukor
  • 25 g friss élesztő
  • 300 ml langyos tej
  • 1 kk só
  • 50 g olvasztott margarin
  • 200 g öregtészta (ez nem járt a recepthez, én tettem hozzá)
A hozzávalókból lágy, rugalmas tésztát dagasztottam, 2 órát kelni hagytam. Miután megkelt, kézzel téglalap alakúra nyújtottam és feltekertem. A rúdból 1,5 centis darabokat vágtam, ezeket zsemlévé formáztam. Sütőpapírral bélelt tepsire helyeztem őket, és még fél órát kelni hagytam. Ezután joghurttal lekentem őket, és magokkal megszórtam (napraforgó, len, szezám, mák, mandulaforgács). Gourmandine-nál fázisfotókat is találtok. Előmelegített sütőben 180 fokon 25-30 percet sütöttem. Másnap is finom puha (a második adag megérte a másnapot is). Ki fogom próbálni mascarponeval is, nagyon kíváncsi vagyok rá. Ennyi lett belőle (27 darab):

3 megjegyzés:

Gál Edith írta...

No, akkor ebből is kérek szépen két-három darabot! :))

Jade írta...

Meggyőztél, most kel a tészta! Nekem sem volt mascarponem itthon, igy sima krémsajttal helyettesítettem. Alig várom, hogy kisüljenek!

Sz. Zita írta...

Edith, ebből már jut, jöhetsz nyugodtan. Nagyon fincsi.

Judith, így tejföllel is jó lett, kíváncsi vagyok a tiedre, tedd majd fel :)