2010. március 12., péntek

Meggyes pite


Tegnap délelőtt édességre fájt a fogam, nem mintha nem lenne így is elég nagy a fenekem :), és eszembe jutott, hogy van a szekrényben egy üveg kimagolt meggy. Na el is kezdtem keresgélni, és Edithnél felfedeztem egy könnyű, egyszerü kis sütit, hamar meg is készítettem. A receptet be is tartottam, azzal a különbséggel, hogy nem vaníliás, hanem kakaós pudingot használtam, mert csak ez volt itthon, de nagyon jól talál a meggy ízével.
A recept Duendénél található, Edith is onnan merítette az ötletet, remélem nem haragszanak, ha ide is bemásolom, köszönöm.

Hozzávalók a tésztához:
  • 10 dkg liszt,
  • 6 dkg porcukor,
  • 1 mokkáskanál sütőpor,
  • 1 csipet só,
  • 2 tojás,
  • 2 kanál víz,
  • 1 vaníliás cukor.
A pudinghoz:
  • 1 vaníliás pudingpor (nekem csak kakaós volt),
  • 5 dl tej,
  • 4 ek kristálycukor.
Plussz:
  • 3 ek búzadara,
  • 60 dkg kimagozott cseresznye (nekem egy üveg meggy volt),
  • 3-4 ek kristálycukor,
  • és aki szereti: 1 mokkáskanál fahéj.


Leszűrtem a meggyet, félretettem. Megfőztem a pudingot. Kikentem egy kis margarinnal és liszteztem a tepsimet, csak kerek formám van, 28 cm átmérőjű. A tészta hozzávalóit egy magasabb tálba tettem, és összemixereltem, folyékony massza lett a végeredmény. Beleöntöttem a tepsibe, kb két centis vékony tésztaalap lett. Ráöntöttem a pudingot, szép egyenletesen, hogy mindenhova jusson. Kicsit kínlódtam vele, mert a puding már kihűlőfélben volt, és nem folyt szépen, úgyhogy aki el akarja készíteni annak azt tanácsolom, hogy csak azzal foglalkozzon, ne mással is, mint én :). A pudingra szórtam egy kis búzadarát, erre tettem a meggyet. A tetejét megszórtam vékonyan fahéjjal és cukorral. Az én elektromos sütőmben kb. 40 perc alatt sült meg. Ahogy kivettem, tálcára helyeztem, kicsit hűlni hagytam, és megszórtam porcukorral is. Nagyon finom lett, Isti pont az ilyet szereti, ami nem túl száraz, ahogy ő szokta mondani: "juicy". Azt mondta, hogy ezt nem kellett volna megsüssem, mert csak a saját bajomat gyűjtöttem meg vele: ezután sokszor kell még elkészíteni. Délután el is tüntettük, mára csak 2-3 szelet maradt.

4 megjegyzés:

szannalina írta...

Nagyon guszta!

sedith írta...

Örülök, hoyg ízlett, mi is nagyon szeretjük! Van még fagyasztott gyümölcsöm, meg is sütöm holnap, mert amúgyis kellene valamit: délelőtt és este is vendégek jönnek.

Ha megengedsz két gyakorlati tanácsot.
1. Második alkalomtól kezdve és a tésztából mindig dupla adagot készítettem. Rendes nagy tepsibe muszáj, még úgy is kevés a tészta benne.
2. Mindig a tésztát készítsd el előbb, simítsd a tepsibe és utána főzd a pudingot, így azon forrón-folyósan ügyesen bele lehet csepegtetni. :) A többi ugyanaz.
Puszillak!:)

Sz. Zita írta...

Szannalina köszönöm hogy tetszik, de próbáld ki, nagyon finom.

Edith nekem a tésztamennyiség elég, mert a kerek 28 cm-s formában csinálom, de a pudinggal bajom is volt, amíg a tésztát összekavartam kezdett kihűlni. Tegnap már a másodikat sütöttem "külön kérésre", ezt vaníliás pudinggal, így is nagyon finom. Köszi a tanácsokat. Puszi

Sz. Zita írta...

Ja, azért kipróbálom dupla adag tésztával is, Istinek biztos jobban ízlik majd.