2010. március 24., szerda

Kenyér

Ezen a héten minden nap kenyeret sütöttem. Hétfőn vekniket próbáltam, tegnap kenyeret, ma is kel a tészta.
A hétfői veknik nagyon finomak lettek, de kicsit lapos, vagy nem tudtam jól formázni, vagy túl lágy volt a tészta és kicsit ellapult.


De az íze nagyon jó, ezért próbálkoztam tegnap ugyanebből a tésztából készült kenyérrel. Nem osztottam ketté a tésztát, hanem egyben formáztam, és a Reholandban vett cserépedényben sütöttem, hogy ne tudjon ellapulni, hanem felfele nőjön.


Ezzel így semmi gond nem volt, szépen nőtt, gyönyörű lett, megsült jól. Csak éppen nem tudtam kiszedni a formából, mert az egész alja beleragadt. Igaz nem tettem sütőpapírt, csak liszteztem, de nem gondoltam, hogy beleragad. Ez már ilyen, ki kell tapasztalni, csak olyan mérges voltam azt hittem mindet kidobom tálastól együtt. Most kíváncsi vagyok a harmadikra, a cserépedényt már kibéleltem a sütőpapírral, úgyhogy ilyen akadálya nem lesz a szép kenyérnek. De annak is amit kikapartam finom ropogós a haja, puha szép a bele, tehát a recept jó, igaz nincs benne semmi kovász, csak sima kenyértészta, de nekem ízlik.

Hozzávalók:
  • 500 gr liszt (én Lidl-es lisztet használok, nagyon jó)
  • 1 csomag száraz élesztő
  • 1 kk cukor
  • 3,5 dl langyos víz
  • 1-2 ek olaj
  • 2 kk só
Egy magasabb tálba szitálom a  lisztet, hozzáteszem a száraz élesztőt, összekavarom, kicsit állni hagyom. Utána beleöntöm a cukrot és a vizet, és a mixerrel , a keverő dagasztópálcájával elkezdem összedolgozni, míg szépen összeáll, teszek még hozzá kevés lisztet, ha ragad. Pici olajat is öntök hozzá a végén, és ekkor teszem bele a sót is. Körülbelül 10-15 percet dagasztom a keverővel, utána kelni teszem meleg helyre. Egy óra alatt szépen megnő, átgyúrom kicsit, kenyeret formázok belőle és a cseréptálba teszem. Itt is hagyom kelni 20 percet, utána megvágom és a sütőbe teszem 200 fokra. 30-40 perc alatt megsül szép pirosra.
Kenyér formázásra találtam egy videót itt, úgy látom Limara töltötte fel, köszönjük neki.

Nincsenek megjegyzések: