2010. május 10., hétfő

Palacsinta, több variációban

Isti szombat délután palacsintát rendelt. Mondtam ok, én is kívánom, de az almásat. Így kétféle lett.
Sima palacsintatésztát készítettem fél kg lisztből, 1 tojásból, 10 dkg cukorból, pici sóból, tejből és ásványvízből. Jó hígra kavartam, hogy szép vékony palacsintát tudjak sütni. Ehhez tehéntúrós tölteléket készítettem (sima tehéntúró, tojássárgája és cukor), és meggyöntetet a tetejére egy üveg meggyből (besürítettem és cukroztam). Nagyon fincsi lett.


Isti esti adagja :)


A másik adagot ugyanúgy készítettem, de kisebb mennyiséget és belereszeltem 3 nagy almát. Ezeket így sütöttem, hűlni hagytam.


Miután kihűlt, nutellával megkentem minden palacsintát és egymásra ragasztottam őket. Kívül is bevontam a csokival. Kész is a palacsintatorta.


Ez is fincsi volt, de legközelebb csak fahéjas cukorral szórom meg, úgy jobban érzik az alma, így a csoki elnyomta az ízét.

Nincsenek megjegyzések: