2010. október 19., kedd

Tarte tatin

Erről a finomságról legelőször 4-5 évvel ezelőtt hallottam, mégpedig a francia nyelvkurzuson. Hamar utána is néztem eredeti francia recepteknek a neten, és ez megtetszett, azóta is készítem, igaz nem túl gyakran, pedig igazán finom, egyszerű és különleges almatorta.


Hozzávalók:

A tésztához:
  • 250 g liszt
  • 125 g puha vaj
  • 90 g víz
A tortához:
  • 1 adag tészta (igaz, én csak felet használtam, de ki hogy szereti)
  • 6 alma
  • 150 g vaj
  • 250 g cukor

Egy nagyobb tálba szitáljuk a lisztet. A puha vajat apró darabokra vágjuk, és összedolgozzuk a liszttel. Hozzátesszük a sót és a vizet, egyelőre csak a felét, ha szükséges, akkor a többit is, a tészta ne legyen puha. Újbeggyel dolgozzuk össze, egymásra hajlítjuk az  oldalait, de nem gyúrjuk, mert akkor gumis lesz a tészta. Gömböt formálunk belőle, és fél órát pihenni hagyjuk.
Megmossuk az almákat és szeleteljük, kibelezzük. Egy 24 cm-s formába öntjük a cukrot, a feldarabolt vajat, ráhelyezzük az almákat. Ha a cukor karamelizálódott és összeolvadt a vajjal, és az alma is elég puha, félrehúzzuk a tepsit a tűzről, ráhelyezzük a kinyújtott tésztát, aminek a szélét az almák alá tuszkoljuk, és az egészet a sütőbe toljuk. Forró sütőben 30-40 percet sütjük, amíg a tészta megpirul. Ha elkészült, kiborítjuk az egészet egy tálcára. Én az egészet egy nyél nélküli tepsiben szoktam készíteni, ami elég nagy, hogy beleférjenek az almák, de nem olyan mély, hogy kiborításnál gond legyen. Langyosan tejszínhabbal a legfinomabb.

Nincsenek megjegyzések: