2010. április 27., kedd

Spanyol briós lépésekben


Tegnap újra brióst sütöttem, nagyon finom puha könnyű lebegős brióst. Most le is fényképeztem, hogy hogyan készül. Ezúttal Limara vaníliás briósának receptjét használtam, de vaníliarudam nem volt, aminek a magját kikaparjam, így vaníliás cukrot tettem bele. Tölteléknek fahéjas cukrot használtam.

Hozzávalók:
  • 60 dkg liszt
  • 1 tk. só
  • 3-4 ek. cukor
  • 3 tasak vaníliás cukor
  • 1 tojás
  • 1 tojássárgája
  • 3 ek. olaj
  • 3 dl langyos tej
  • 3 dkg élesztő
Töltelékhez:
  • 15 dkg margarin
  • 5 ek. porcukor
  • fahéj
A hozzávalókból lágy, jól nyújtható tésztát dagasztottam, 1-2 órát kelni hagytam. Mikor megkelt, 16 részre osztottam (így volt a legkönnyebb egyformán elosztani, de így is elég nagyok lettek a briósok).
Minden gombócot oválisra nyújtottam, megkentem a puha margarinnal, majd megszórtam a fahéjas porcukorral.


Feltekertem, és pihenni hagytam míg az összes elkészült.


Ezután csigavonalban felcsavartam őket, a végét ellaposítottam és a csiga alá dugtam.


Sütőpapírra helyeztem és 175 fokon 20 percet sütöttem. Olyan finom lett, hogy a megsült briósról nem volt időm fotót készíteni, de felteszem a régit :)

Nincsenek megjegyzések: