2010. április 26., hétfő

Pizzakoszorú

Szombat délután pizzát sütöttem, egyenesen négyet, mert ugye most sokan vagyunk itt a lakásban. Nincs is alkalmam olyan gyakran sütni mint azelőtt, főleg, hogy egész nap azzal foglalkozom, hogy lakás keresek magunknak, sajnos egyelőre kevés sikerrel. Furcsák ezek a németek, ha két vagy két és fél szoba van "csak", ami ugye 45-55 négyzetméter, azt nem adják ki családnak, mert hogy az túl kicsike nekik. Csak egy személynek adják ki. Hiába mondjuk hogy az nekünk bőven elég, főleg hogy eddig 15 négyzetméterünk volt, és egy háromszobást amúgy sem tudnánk kivenni 5-600 Euróért, a válasz "nem". Na szóval ezzel szórakozom délelőtt, a főzés-sütés helyett.
De szombaton már nagyon kellett sütni (különben ma is sütöttem kenyeret, azt rendszeresen sütöm), és eszembe jutott az Edithnél látott pizzakoszorú. Egyik pizzát készítettem csak így, a többi normál kerek lett (csak éppen elfelejtettem őket lefotózni). A tésztát sima kenyértésztából gyúrtam, és megpakoltam az ízlésem szerint, no meg aszerint ami itthon volt, mert a kukoricakonzerv az üzletben maradt :)

Hozzávalók (4 nagy pizzához):
  • 60-70 dkg liszt
  • 30 gr élesztő (nekem csak száraz volt most, 1 tasak)
  • 2 teáskanál só
  • 1 kávéskanál cukor
  • langyos víz (nem mértem, hanem szemre, hogy lágy tésztát kapjak, kb.4 dl)
Tetejére:
  • pizzaszósz vagy ketcsup
  • oregánó
  • dinsztelt gomba
  • szalámi vagy sonka
  • zöldhagyma
  • paradicsom
  • kukorica (akinek van otthon, nem mint nekem :)
  • reszelt sajt
    Ezekből lágy tésztát dagasztottam, egy órát kelni hagytam (amíg duplájára kelt). Négy részre osztottam, kinyújtottam őket szép kerekre, 30-35 cm átmérőjűre, és tettem rá pizzaszószt (lehet ketcsup), dinsztelt gombát, megszórtam oregánóval, ráhelyeztem a karikára vágott szalámit, az apróra vágott zöldhagymát, paradicsomot, tetejére szórtam a reszelt sajtot. Előmelegített sütőben 250 fokon 15 percet hagytam sülni.

    2 megjegyzés:

    sedith írta...

    Mi, tegnap végül nem írtam? Pedig olvastama bejegyzést, sőt nem is csak ezt!:)
    Gyönyörű lett. És a briós is.:) Puszi és rohanok, emrt mindjárt oviba kell indulni, a csajok meg még alszanak!:P

    Sz. Zita írta...

    Köszi szépen, most sütöttem meg a napraforgó kalácsot :) Én édesen akartam. Csak az a baj, hogy nem a legszebb, nem tudtam a szirmokat rendesen felvágni, túl lágy volt a massza, neked nem? Még nem kóstoltam, most hűl. S kicsi volt a ler, a lelógó részek alja jobban megpirult, mind szerettem volna. Na azért holnap felteszem. Puszi