2010. április 15., csütörtök

Teljes őrlésű kenyér


A minap nézelődtem a lisztek között, amikor megakadt a szemem pár érdekességen. Fél kilós kiszerelésben volt ott sokféle kenyérliszt: teljes őrlésű, rozsliszt, krumplis kenyérnek való, magos satöbbi. Benne van minden, még az élesztő is, sőt, többféle liszt, burgonyapehely, még aszkorbinsav is. Csak langyos vizet kell hozzáadni, s máris dagasztható a kenyértészta. Vettem kétfélét, teljes őrlésűt és krumplisat, a tegnap kipróbáltam a teljes őrlésűt. Nagyon finom kenyér lett belőle, tettem a tésztába meg a tetejére napraforgómagot is. Ebben fehérliszt, teljes őrlésű és rozsliszt keveréke volt, aszkorbinsav, folsav, száraz élesztő, cukor.


Dagasztottam, kelni hagytam, elég volt neki egy óra, formáztam és kis kalácsformában megsütöttem.

Nincsenek megjegyzések: