2010. március 20., szombat

Kalács

Húsvétva készülődve érdemes az embernek, ill.az asszonynak megtanulni kalácsot sütni, így tegnap én is megsütöttem első kalácsomat :)
A receptet Garffykánál találtam, itt ti is megtaláljátok.
Én a kelt tésztát, a simát és a kakaósat is, két harmad-egy harmad arányban osztottam el (mert egy kis 25 cm-s kalácsformám van csak, abba került az egy harmad rész) és ezeket még ketté osztottam, így lett két sima és két kakaós a kissebb darabokból (az egy harmad sima és egy harmad kakaós), amiből négyes fonással formáztam kalácsot,


és két sima meg két kakaós a nagyobb darabokból, ezt is négyes fonással fontam és koszorú alakba tekertem.


Sütés után kiszedtem rácsra hűlni, és csak hidegen (langyosan) szeleteltem fel. Szép lett,finom is, de kicsit tömör, úgyhogy még kell próbálgassam a kalácssütést :)


A koszorút jobb lett volna, ha kerek formába teszem, hogy felfele nőjön, ne terüljön el, mert így laposabb lett.
Azért elsőre meg vagyok magammal elégedve :)

4 megjegyzés:

Anna írta...

Azta, de széééép! Ügyi vagy! De nagy kísértés lenne most a sütés, csakhogy a sütőm már az új lakásban van én meg még a régiben! Na, legalább pakolok és nem konyházok félnapokat!

Sz. Zita írta...

Köszönöm :) Féltem nekifogni, de végül is valamikor meg kell tanulni.
Mikor költöztök át végleg? Rossz lehet így fél lábbal itt, fél lábbal ott.

szannalina írta...

Meg is lehetsz magaddal elégedve, mert nagyon szép lett mindkét kalács!
Az ünnepre én is szeretnék sütni.

Sz. Zita írta...

Köszi Szannalina, a tied is biztos szép lesz :)