2010. augusztus 28., szombat

Angyalbögyörő és szilvás gombóc

Megkívántam az angyalbögyörőt, de Isti nem szeretik annyira, inkább a szilvás gombócot. Barninak ízlett mind a kettő. Fele-fele adagot csináltam, mert a recept úgyis nagy adag, jutott mind a kettőnek.

Hozzávalók:
  • 1 kg főtt krumpli
  • 250 g liszt
  • diónyi zsír (nekem csak margarin volt)
  • 1 tojás
  • kiskanál só
  • szilva 
  • prézli (zsemlemorzsa)
  • pici olaj a prézli pirításához
Lisztet kimérjük,  főtt krumplit összetörjük egy villával, és egy tálban összekeverjük a tojással, zsírral és sóval.


Miután jól összedolgoztuk, lisztezett deszkán kígyót sodrunk belőle és darabokra vágjuk, ezeket a darabokat külön meg sodorjuk egy kicsit.


Fövő vízbe rakjuk, pár percig főzzük. Ha megvan, pirított prézlibe forgatjuk. A gombócot ugyanebből a tésztából készítettem, kis masszába egy fél szilvát teszünk, gombócot formálunk belőle, megfőzzük és prézlibe forgatjuk.


3 megjegyzés:

sedith írta...

És a fél szilvákat nem töltöd meg fahéjas cukorral? Mert úgy aztán isteni!
Jaj, és ha gyorsan akarsz szilvás gombócot, akkor nézz be hozzám, ide: http://edithreceptjei.blogspot.com/2009/09/gyors-szilvas-gomboc.html
Tudod, mondtam, hoyg nekem van egy turbó változatom is!:)
Puszi
JAj, hallottam az anygalbügyürü (mert én így hallottam) nevű ételt, de halványlilám nem volt, mi az. :)

szannalina írta...

Nálam is ez van!

Sz. Zita írta...

Sziasztok :)
Edith, nem töltöttem meg, mert csak én szeretem a fahéjat :( De megszórtuk jól cukorral, így is finom volt. Megnézem a gyors változatot, hátha máskor könnyebben megy :)
Ani, megnézem majd a te receptedet is :) Most a gulyást is fel kéne tegyem, még ma :))