2010. december 7., kedd

Húsleves és sóbafőtt

Nekem ez a kettő mindig együtt jár, így szoktam meg gyerekkorom óta. És mindig vasárnapi ebéd volt :) Húsleves, a benne megfőtt finom tyúkhús, krumplipüré és paradicsomszósz. A zöldségből pedig mindig salade de boeuf  készült.


Hozzávalók:

A leveshez:
  • 1 tyúk
  • 5-6 db sárgarépa
  • 2-3 db petrezselyemgyökér
  • 1 kisebb zellergumó
  • húsleveskocka
  • só, bors
  • levestészta
Krumplipüréhez:
  • 1 kg krumpli
  • kis tej, margarin
Paradicsomszószhoz:
  • 2 kanál liszt
  • paradicsomlé (vagy paradicsompaszta)
  • só, cukor
  • 1-2 kanál olaj
Salade de boeuf-höz:
  •  a megfőtt leveszöldség
  • 5 db savanyú uborka
  • 1 tojássárgája
  • olaj
A tyúkot felaprózzuk, zöldségeket megpucoljuk, a sárgarépát és petrezselyemgyökeret félbe vágjuk,  a zellert 4-5 darabba. Egy nagyobb edényben odatesszük a húst a zöldséggel lassú tűzön főni. Addig főzzük, míg a hús megpuhul. Amikor a zöldség megfőtt (hamarabb, mint a hús), kiszedjük, ebből lesz a salade de boeuf. Az utolsó fél órában a levesbe tesszük a zöldség- (vagy leves-) kockákat is, sózzuk még, ha kell. A levestésztát külön sós vízben megfőzzük, majd a leveshez kavarjuk. A tányérba tett levesre egy kis borsot szórunk.


A krumplit megpucoljuk, feldaraboljuk, kis sóval főni tesszük annyi vízben, amennyi ellepi. Ha megfőtt, letöltjük róla a vizet, kb fél decit hagyunk rajta, összetörjük a krumplit. Kis margarinnal, tejjel ízesítjük.

A paradicsomszószhoz a lisztből és olajból rántást készítünk, ezt engedjük fel a paradicsomlével, majd ha besűrűsödött, ízesítjük sóval, cukorral.


A salade de boeuf-höz a zöldségeket apróra vágjuk, 1 tojásból majonézt készítünk és hozzákavarjuk, majd sózzuk. Nekem a savanyú uborka elengedhetetlen hozzá, így szoktam meg, ettől olyan szép piros-fehér-zöld a színe. De ugye nem mindenki szereti, úgyhogy kimaradhat... Van aki húst is tesz bele, de nálunk mire boeuf készül, már nincs hús :)


Jó étvágyat.

3 megjegyzés:

Hobbychef írta...

Mindkettő nagyon guszta!

Névtelen írta...

Minek egy húslevesbe leveskocka, ha minden benne van már alapból? Ezt soha nem értettem. (Nem bántási)

Sz. Zita írta...

Hobbychef, köszönöm.

Névtelen, nem tudom, miért kell bele, nekem így jobban ízlik, de semmi sem kötelező. Próbáltam anélkül is, és nem volt olyan finom.