2011. március 2., szerda

Szív kalács

Még Valentin napra készült, csak nem volt időm feltenni :) A recept Gondaanyutól van, annyi csak a különbség, hogy én mogyoróval töltöttem, nem dióval, és kisebb kalácsokat formáztam, így lett belőle 8 db.


Hozzávalók:
  • 60 dkg liszt
  • 2 dl tej
  • 2 dkg élesztő
  • 15 dkg olvasztott vaj
  • kiskanál só
  • 3 kanál cukor
  • 20 dkg mogyoró
  • cukor
  • 5 dkg olvasztott vaj
 Az élesztőt felfuttatjuk a cukros tejben, kimérjük a lisztet, hozzáadjuk a sót, olvasztott vajat és az élesztős tejet, lágy tésztát dagasztunk belőle. Meleg helyen duplájára kelesztjük, majd annyi részre osztjuk, ahány kalácsot szeretnénk, és gombócot formázunk belőle. Ezeket kinyújtjuk, megkenjük az olvasztott vajjal, megszórjuk a cukros mogyoróval, feltekerjük. Félbe hajtjuk egymásra, a felső kicsit lógjon le az alsóról. Hosszában elvágjuk, de nem végig, majd a két elvágott felet kiterítjük, a felső, kicsit hosszabb részt az alsó alá hajtjuk pár centit. Gondaanyunál fázisfotókat is találtok :) Sütőpapírral bélelt tepsire helyezzük, fél órát kelesztjük, majd előmelegített sütőben aranybarnára sütjük.


Langyosan a legfinomabb, utána kicsit száraz volt, de azt hiszem azért, mert túl vékonyra nyújtottam.

És egy kis ízelítő, csokimázas eper és alma :) Ez is Valentin nap körül készült, recept nem kell hozzá, sima étcsoki, vagy bevonó csoki gőz fölött olvasztva, amibe belemártottam a gyümölcsöket. Hmm, de finom volt :)


4 megjegyzés:

sedith írta...

A kalácskák nagyon szépek és aranyosak, a csokis gyümölcs is biztos az volt, de nekem nagyon furcsa. No, majd egyszer...:)

Sz. Zita írta...

Nem próbáltál még csokis gyümölcsöt? almát sem? Itt vásárokon mindig van, Barnika nagyon szereti, de tényleg jó, sokkal jobb, mint az a cukormázas alma otthon :))

sedith írta...

Zita, nem próbáltam, és valahogy nem is tudom elképzelni. Biztos az a baj, hogy én igazából nem szeretem a csokit, a gyümölcsöt viszont nagyon, és így azt hiszem, hogy a csoki csak elrontja.:P

Sz. Zita írta...

Nem rontja el az ízét. Inkább csak olyan különleges lesz tőle. Ne úgy gondold, hogy most csak a csokit fogod érezni, a gyümölcs dominál, csak vékony réteg csoki lesz rajta. hagyd, majd ha hazamegyünk készítek neked, s megkóstolod :)