2011. március 6., vasárnap

Quarkini (túrófánk)

Itt nálunk a Famila-ban mindig olyan finom Quarkinit vettünk, de hát 4 db 1 Euro, szóval nem a legolcsóbb. Így gondoltam, hogy megpróbálom itthon elkészíteni. TücsökBogár túrófánk receptjét próbáltam ki, nagyon finom, és tényleg forog az olajban :))


Egy kicsit több túróm volt, úgyhogy annak megfelelően módosítottam a receptet :)

Hozzávalók:
  • 280 g tehéntúró
  • 180 g liszt
  • 3 tojás
  • késhegynyi szódabikarbóna
  • 3 kanál cukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 7 dl olaj a sütéshez
  • porcukor a tetejére
A tehéntúrót a tojással kikavarjuk, hozzáadjuk a cukrot és a szódabikarbónával elkevert lisztet. Egy órát a hűtőben pihentetjük. (Én első alkalommal hagytam a hűtőben pihenni, de második alkalommal csak az asztalon hagytam 15 percet, amíg a szódabikarbóna dolgozni kezdett, így is ugyanolyan finom lett.) Az olajat felforrósítjuk (ne túl forróra, mert akkor nem sül át rendesen a közepe), majd teáskanálnyi gombócokat szaggatunk bele. Egy idő után, mikor már halványbarna, megfordul a fánk, majd miután a másik fele is annyira megsült, visszafordul :) Aranybarnára sütjük, hagyjuk, hogy párszor oda-vissza forduljon, majd kivesszük, porcukorral megszórjuk.

2 megjegyzés:

Tücsök Bogár írta...

Igen az a forgás valóban nagyon érdekessé teszi az elkészítését. :)))
A gyerekek számára mind a mai napig.

Sz. Zita írta...

Aha, nagyon élveztük, még a fiam is leste :)) Gyors, és finom, nagyon jó a recept, köszi szépen :)