2010. szeptember 19., vasárnap

Fűszeres csokoládés muffin

Van egy kedvenc muffin alapreceptem, ebbe szoktam csokidarabokat vagy egyebet rakni, lehet sósan is elkészíteni, reszelt sajttal, sonkadarabokkal. nekem ez nagyon bevált, puha könnyű muffinok lesznek belőle, másnapra sem szárad, keményszik meg.


Hozzávalók (8 darabhoz):
  • 20 dkg liszt
  • fél tasak sütőpor
  • 10 dkg cukor
  • 1 tojás
  • 1,5 dl tej
  • 5 dkg olvasztott margarin
Mivel az én muffinformám 12 darabos, és nagyon szeretjük is, általában 3x-os adagot készítek, ami két tepsi (24 darab) muffinhoz elég. A három adaghoz most hozzátettem 20 dkg reszelt étcsokoládét és egy kis őrölt fahéjat, szegfűszeget.

Elkészítés: a lisztet a sütőporral és cukorral elkeverjük, beletehetünk valami darabos ízesítőt: mazsolát, csokidarabokat. Egy másik tálban a tojást simára keverjük, eldolgozzuk a tejjel, olvasztott margarinnal. Beleöntjük a lisztes keverékbe, gyorsan összekavarjuk, nem baj, ha kicsit csomós marad. Lágy tészta lesz, ezt belekanalazzuk a sütőformákba, de csak kétharmadáig, mert nagyon megnő. Előmelegített, forró sütőben, 200 fokon 30 perc alatt megsül.


Ezeket a fent látható díszes darabokat úgy készítettem, hogy a megsült muffinokat tejszínhabba mártottam, majd színes, apró cukorba forgattam.

Nincsenek megjegyzések: