2010. szeptember 6., hétfő

Aludttejes gombóc


Leány koromban volt egy "hamis tehéntúrós gombóc" receptünk, amit még anyum hozott el Magyarországról az egyik ismerősünktől. De időközben elveszett, vagy nem is tudom mi lett vele, lehet annyit készítettük akkor, hogy tudtuk fejből a receptet, s le sem volt írva.
Most viszont megláttam Gál Edithnél az aludttej gombócot, és kipróbáltam. Az íze ugyanaz, pont mint ahogy emlékeztem, nagyon finom. nem volt itthon prézlim, úgyhogy mákba forgattam a gombócokat.

Hozzávalók:
  • 5 dl aludttej
  • 15 dkg gríz (búzadara)
  • 2 ek cukor
  • 1 kk só
  • mák
A mákot picit megpirítottam, félretettem. Az aludttejet a grízzel és cukorral összekavartam, sűrűre főztem. Mikor kezdett  hűlni, gombócokat formáltam belőle, és beleforgattam a mákba. Cukorral, dzsemmel fogyasztottuk.

Nincsenek megjegyzések: