2010. augusztus 23., hétfő

Lepénykenyér és lepénypizza

Készítettem már a múltkor, piadina recept szerint, liszt, margarin, száraz élesztő, só, víz összetevőkből, de nem igazán tetszett, mert amíg frissen sülten nagyon finom és ízletes volt, mikor kihűlt, ki is száradt, kemény lett. Így kerestem egy másik receptet, és rábukkantam Dolce Vita "tökéletes lepénykenyerére". Na ez már finom kihűlve is, puha marad, és nagyon ízletes.

Hozzávalók:
  • 500 g liszt
  • 3,5 dl natúr joghurt
  • 1 tasak száraz élesztő
  • csipet só
  • 30 g margarin
A hozzávalókat összekevertem, tettem hozzá egy kis vizet, annyit, hogy gyúrható legyen, és egy órát kelni hagytam. Kis gombócokra szaggattam, nekem 12 lett belőle. Vékonyra kinyújtottam, és serpenyőben olaj nélkül megsütöttem. Barnika csak úgy magára bevágott belőle hármat, ami azt jelenti, hogy nagyon finom lett :)


Magunknak pizzát készítettem belőle. Illetve pizzafélét, mert a feltét olyan lett, mint amit Edithnél láttam a töki pomposnál, kis hagymát dínszteltem, bacont vágtam fel vékonyra, megpirítottam a hagymán. Sajtot reszeltem, tejfölt kentem a lepénykenyérre, és tettem rá a hagymás baconból. Tehát csak majdnem pizza, mert ez vékony alapon volt. Isti is dicsérte. Harapott egyet, kérdem "milyen?", mondja jó. Gondoltam, na ez sem ízlik neki. Aztán csak hallottam a konyhában, még két három harapás után, hogy "ez jó, te", aztán megint :))


Szóval bátran ki lehet próbálni!

Nincsenek megjegyzések: