2012. július 28., szombat

Erdei gyümölcsös pite

 
Még télen készült el elég sokszor ez a pite, nagyon finom, két változatban is készítettem.

Az alap sima porhanyós tészta:
  • 250 gramm liszt
  • 125 gramm vaj
  • 80 gramm cukor
  • 1 vaníliás cukor
  • 1 tojássárgája (vagy egy egész tojás)
  • csipet só
 Ezt összegyúrjuk, kerekre nyújtjuk, kibéleljük vele a piteformát úgy, hogy oldalra is jusson, 10 percet elősütjük.

Amíg sül, előkészítjük a tölteléket, itt kétfélét készítettem, attól függően, hogy mi volt otthon:
  • 300 erdei gyümölcs (télen nekem fagyasztott volt)
  • 2 tojás
  • 80 gramm cukor
  • 2 dl tejföl (vagy 2 dl tejszín egy vaníliás pudingporral elkeverve)
 A gyümölcsöt rászórjuk a tésztára, a tojást a cukorral kicsit felverjük, majd hozzákeverjük a tejfölt (vagy tejszínnel elkevert pudingport) és a gyümölcsre öntjük. Előmelegített sütőben 180 fokon 35-40 percet sütjük, amíg a közepe már nem folyós. Langyosan tálaljuk.



4 megjegyzés:

Kati írta...

Jó lenne most egy szelettel:)

Gál Edith írta...

Húúúha, ez nagyon-nagyon guszta!
Nagyon fincsi lehet!

Csilla írta...

Én eddig csak a tejszínes változatról hallottam, de lehet kipróbálom majd tejföllel is. Nagyon finom lehet. :)

Sz. Zita írta...

Kati, én is megenném, már rég sütöttem :)

Gál Edith, köszi, tényleg nagyon finom krémes, csak úgy olvad a szádban :)

Csilla, sokféleképpen ki lehet próbálni, szerintem lágy tehéntúróval és tejszínnel is menne, ami éppen otthon van, azt kell beletenni :)